تصویر ثابت

مصاحبه با کریم صفایی - آسمان آبی قلب من
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمان آبی قلب من
یکشنبه 88 شهریور 29 :: 10:54 عصر ::  نویسنده : مریم

ورزش تیر وکمان جزو آن دسته از رشته‌های ورزشی است که در ایران قدمت چند ساله دارد. از شاهنامه فردوسی تا حضور بانوان المپیکی 2008 پکن!

ریاست فدراسیون این رشته ورزشی با اکثر رییس فدراسیون‌ها متفاوت است، جدا از اینکه تجربه زیادی در اداره فدراسیون دارد، اهل ورزش است و دیگر نمی‌توان صفایی را محکوم به رییس خاک نخورده کرد. خودش عضو تیم فوتبال پیشکسوتان کیان است و تا چندی دیگر آقای گل این رقابت‌ها می‌‌شود!

با وجود اینکه هشت سال در هیات مدیره پرسپولیس فعالیت کرده خودش را طرفدار فوتبال زیبا می‌داند. سال گذشته پس از پیروزی تیم پرسپولیس برابر سپاهان به محسن خلیلی، تیر و کمانی را به خاطر شادی پس از گلش (ژست کمانگیر) داد.

 mohsen khalili


شرایط تیم‌های ملی تیروکمان چه طور است؟
اعضای تیم ملی از زمانی که از مسابقات المپیک چین بازگشتند، فقط یک هفته مرخصی داشتند و پس از آن به اردویی ممتد دعوت شدند که تا سال 2012 ادامه خواهد داشت. به خاطر داشتن استعدادهای زیادی که در ایران وجود دارد، در کنار این اردو، استعدادهای کشف شده را ساماندهی می‌کنیم.
تیم‌های ملی، جدا از پارک سرمربی دیگری پس از بازگشت از پکن دارد؟
در بخش ریکرو خود پارک فعالیت می‌کند اما در کامپوند برای بخش بانوان از خانم اکرم قاسم‌پور استفاده کرده‌ایم و تا چندی دیگر مربی ایرانی بخش آقایان را نیز معرفی خواهیم کرد.
قرار نیست برای رشته کامپوند مربی خارجی وارد کنید؟
من تا الان منتظر برگزاری انتخابیه کمیته ملی المپیک بودم و با روشن شدن اعضا حتما تا چند روز دیگر از ریاست کمیته ملی المپیک، آقای علی‌آبادی با دادن برنامه فدراسیون، تقاضای سرمربی خارجی برای کامپوند خواهم کرد.
چند روز پیش پارک ، سرمربی رشته ریکرو از تیم کامپوند ابراز نارضایتی کرد و گفت توقع ملی‌پوشان این رشته زیاد است آیا اختلافی از سوی فدراسیون بین این دو رشته دیده می‌شود؟
پارک نظر خودش را گفته است اما من معتقدم همگی عضو یک خانواده هستیم. در تیم کامپوند به خاطر اینکه جز رشته‌های المپیکی نیست سرمایه‌گذاری کمتری صورت می‌گیرد ولی این دلیلی بر کم اهمیت بودن رشته کامپوند نیست. رشته ریکرو چون در المپیک حضور دارد باید به صورت کاملا حرفه‌ای ادامه یابد و اردوهای حرفه‌ای داشته باشد. احتمالا تا دو یا سه سال دیگر کامپوند هم جزو رشته‌های المپیکی خواهد شد و ما بهره کافی را از این رشته می‌بریم چرا که تاکنون کم‌کاری در حق ورزشکاران این رشته نشده است. تا پیش از این انجمن‌ دارت زیرنظر فدراسیون تیروکمان بود اما ما حتی یک ریال هم به این انجمن کمک نمی‌کردیم، وقتی اعضای این انجمن اعتراض کردند، ما اعلام کردیم شرایط فدراسیون ما همین است و اگر کمک بیشتری می‌خواهند خودشان به سازمان اعلام کنند و زیرمجموعه ورزش‌های همگانی شوند اما در کامپوند اینگونه نیست چرا که هر ورزشکار به مقدار زمان و فعالیتش از فدراسیون حقوق می‌گیرد و قطعا با آمدن یک مربی اختلاف بین این دو رشته برطرف خواهد شد.
از عملکرد پارک راضی هستید؟

در واقع باید بگویم پارک از بین 20 مربی کره‌ای که به کشورهای دیگر رفته‌اند جزو سه مربی اول است. او روند خوبی داشته و قطعا تا سال 2012 کمک‌های خوبی خواهد کرد و امیدوارم از رقابت‌های 2012 لندن سربلند بیرون بیاییم.
وضعیت لیگ چگونه است؟

مسابقات تیروکمان بانوان برگزار شده و تا چند روز دیگر مسابقات آقایان نیز برگزار خواهد شد.
فدراسیون تیروکمان جزو پیشتازان در عرصه ورزش بانوان است...

در واقع به خاطر اینکه کشور ما اسلامی است، ما در بخش بانوان تقریبا دست بسته هستیم و بستر مناسبی برای ورزش بانوان در ایران وجود ندارد اما فدراسیون تیروکمان 50 درصد از امکانات و بودجه خود را به بانوان اختصاص داده است. چون پوشش بانوان کمانگیر مناسب است توانسته‌ایم با مساعدت‌های سیما، مسابقات بانوان را نیز در تلویزیون پخش کنیم.
و در پایان...

من امیدوار هستم تا در مسابقات المپیک 2012 لندن بتوانیم آنگونه که شایسته ایران است نتیجه بگیریم.

 

 




موضوع مطلب : تیراندازی

درباره وبلاگ


من مریم معروف به کاوندیش عاشق فیزیک
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 31
  • کل بازدیدها: 424856



ابزار وبلاگ

ابزار رایگان وبلاگ

ابزار امتیاز دهی